vrijdag 14 januari 2011

Presentatie Tijd

Vandaag is er een presentatie van bijna alle kunstenaars in de galerie bij het museum hier.
Ik laat daar het werk zien uit Turkije en wat ruw materiaal wat ik hier heb gemaakt.
Tijd om ook aan jullie dit ruwe materiaal te laten zien.
De afgelopen dagen hebben we verschillende films opnieuw gemaakt om het te verbeteren. Zoals het bloemenbad en de was scene. Het resulteert in een bijna bollywood achtige films met veel kleuren en dramatisch geacteerd en gedanst door Asime.
Ook doen we het wassen van het gezicht met de Kathakdans versiering over in de ochtendzon.

Dan komt het bewerken. Aangezien ik nu met meerdere camera standpunten en camera bewegingen werk gaat hier veel tijd inzitten. Het meeste laat ik dan ook voor thuis.
Zo hebben we bloemen als wortels laten groeien onder een bijzondere heilige boom. Daar wordt Asime met bepaalde bewegingen in gemonteerd. Echter verschuift de stopmotion film omdat het statief voor de camera wat te licht is. Dat betekend dus 121 frames bewerken!! Beter om dat op een regenachtige dag in Holland te doen.
Ook loopt er zo hier en daar een tuinman in beeld, die zijn hier elke dag bedrijvig bezig namelijk...genoeg te doen als terug ben dus.

En dan de presentatie voorbereiden. Ik krijg een televisie met dvd speler. Hij staat klaar in de ruimte en ik wordt erbij geroepen. Er is natuurlijk maar één stopcontact, maar het zijn twee apparaten. De mannen kijken bedenkelijk naar de stekkers... Ik opper dat er een verdeelstekker nodig is.. Geen actie vanuit de mannen. In mijn studio staat er gelukkig nog eentje dus besluit ik die te halen. En dan....de televisie moet bijgesteld worden en een stukje verplaatst. Uiteindelijk staan er acht man in de ruimte te kijken hoe de televisie verplaatst wordt! Iets wat ik hier vaker zie overigens. Gebeurt er iets dan staan ze nieuwsgierig toe te kijken. Zo stonden wij twee dagen geleden weer op de bloemenmartkt om te onderhandelen over de prijs, en een seconde later staan er 5 mannetjes bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten