maandag 10 januari 2011

Zon...dus filmen!






Geïnspireerd op het ochtendbad aan de Ganges (kijk maar eens even naar het filmpje uit Varanasi)


Asime als Kathakali danseres voor het wassen van haar gezicht (zie nieuwsgierige omstanders op de achtergrond...)

Asime na het wasse van haar gezicht

Vandaag hard gewerkt. Aan drie filmpjes gewerkt. We lachen ons rot na het bewerken van de film waarbij Asime ineens zes armen heeft. Munilal helpt ons nog even met het corrigeren van de sarie...die moet natuurlijk wel goed zitten!
Alles loopt wat meer smooth. Ik vraag om water die in de koperen offerpot moet komen met een tuinslang en het gebeurt meteen! Je kunt beter ´on the spot` iets vragen dan een dag of een paar uur vooraf merk ik. Iedereen is enorm behulpzaam. Hier en daar krijgen we wat nieuwsgierige blikken van de mensen die in de tuin werken... waar zijn die dames toch mee bezig? zie ik ze denken. Asime gaat stug door met zich wassen in de gele bloemenzee en het schoonboenen van haar Kathakali gezichtsmasker. Een echte pro!














Een prettig idee dat we de meeste filmpjes in de grondverf hebben gezet. Hier en daar zijn er wel filmpjes die over gemaakt moeten worden, maar dat gaat altijd sneller dan als je nog moet zoeken naar het juiste standpunt en de juiste beweging.














Gisteren frame voor frame bezig geweest met de stopmotion film van de bloemen....nog even geduld, er moet nog veel aan gemonteerd worden! Ik kan jullie alvast wel wat stills laten zien van vandaag!














2 opmerkingen:

  1. Lieve Le,

    Wow...vanavond eens even goed de tijd genomen om alle filmpjes, foto's en verhalen door te nemen...ben er stil van, echt fantastisch Le! Ik ben gewend aan je mooie foto's en vette filmpjes, maar in deze setting, magisch gewoon! Ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat wordt! Maar wat een land zeg, de kleuren, geuren, geluiden spatten van m'n beeldschermpje af! Ik zeg: ik ga reisgids India halen bij de bieb, morgen al! :)

    Nou Leetje, wel een beetje bijgekomen van het griepje? Wel tof lijkt mij om dit alles met je kerel te beleven.

    Voor de tijd die je daar nog rest: veel inspiratie, veel plezier, veel succes met regelen van je materialen en veel mooie momenten gewenst!

    Genietgenietgeniet (Nederland is maar grijs hiero, dus neem wat kleur-, geur- en smaakstoffen mee)!

    X, ook voor Pieter (ik ga nu zijn blog bekijken!),

    Karijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Le en Pieter

    fantastisch! Vooral die boottocht in de ochtend, echt indrukwekkend. Ben erg nieuwsgierig naar veeeel meer fillumjes. Strax in breda dan maar weer (klinkt ver weg he, nederland enzo)

    geniet er nog heel veel van, hier zitten 2 heel jaloerse mensen op de bank van jullie blogjes te genieten ;-)

    liefs van ewout

    BeantwoordenVerwijderen